Cloud

Zajęcia dodatkowe

Img

Mając na uwadze wszechstronny rozwój dzieci, stwarzamy im warunki do korzystania z wielu różnorodnych zajęć dodatkowych. Oferowany wachlarz zajęć jest dostosowany do potrzeb, zainteresowań i możliwości naszych podopiecznych oraz sugestii rodziców.

Harmonogram zajęć

ZAJĘCIA DODATKOWE

Mając na uwadze wszechstronny rozwój dzieci rozwijamy ich umiejętności i talenty. Stwarzamy dogodne warunki, by mogły korzystać z wielu różnorodnych, nieodpłatnych zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli z naszego przedszkola.

Harmonogram zajęć dodatkowych

NAZWA ZAJĘCIA

TERMIN

GODZINA

Zajęcia doświadczalne

„Mali odkrywcy”

II i III poniedziałek miesiąca

11:30

Zajęcia plastyczne

 „Zaczarowany ołówek”

Zajęcia artystyczne 

  „Moje pierwsze origami”

I i III środa  miesiąca

11.00

II i IV poniedziałek miesiąca

11.30

Zajęcia języka niemieckiego

„Sprechen Sie Deutsch?”

I i II wtorek miesiąca

III i IV czwartek miesiąca

12.00

13.00

Zajęcia taneczne

„ZUMBA”

II i IV poniedziałek miesiąca

II i IV piątek miesiąca

12.00

12.30

 

  • UWAGA! W zajęciach dodatkowych uczestniczą dzieci wcześniej zapisane na wybrane zajęcia.

Język angielski

Zajęcia prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego, dla dzieci z wszystkich grup wiekowych. Głównym celem nauczania języka angielskiego jest umożliwienie dziecku dobrego startu językowego poprzez osłuchanie i oswojenie z jego melodią i strukturą. Zajęcia prowadzone nowatorskimi metodami pracy umożliwiają dziecku w stopniu podstawowym rozumienie i posługiwanie się językiem dla celów komunikacyjnych. Innowacyjna praca lektora z dzieckiem powoduje osłuchiwanie się z językiem obcym podczas zajęć i zabaw grupowych, które sprawiają ,że dzieci zaczynają przyswajać język angielski w sposób dla siebie naturalny tak jak się to dzieje w przypadku języka ojczystego.

Religia

Zajęcia prowadzone przez nauczyciela – katechetę. Celem katechezy przedszkolnej jest wprowadzenie dziecka w życie religijne, w poznanie wiary i modlitwy. Nauka religii ma również służyć wspomaganiu rozwoju moralnego dziecka i kształtowaniu jego życia we wspólnotach społecznych, np. w rodzinie czy grupie przedszkolnej. Angażować umysł, wyobraźnię, uczucia, działania dziecka, przyczyniając się nie tylko do zdobycia wiedzy. Dzieci  poznają prawdy religijne, rok liturgiczny  i związane z nimi uroczystości i święta.

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia prowadzone przez specjalistę. Celem zajęć gimnastyki korekcyjnej jest przede wszystkim poprawa sprawności dziecka, czyli zwinności, równowagi, szybkości i siły, korygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe do stanu prawidłowego oraz niedopuszczenie do powstania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu. Zajęcia z gimnastyki prowadzone są w formie kreatywnych zabaw ruchowych, ćwiczeń z wykorzystaniem przyborów i urządzeń sportowych. Podczas zajęć dzieci podnoszą ogólną sprawność fizyczną, rozwijają koordynację ruchową i usprawniają motorykę. Zajęcia są dostosowywane do wieku i poziomu sprawności dzieci.

 

Rytmika

To zajęcia z wychowania muzycznego. Dzieci podczas tych zajęć doświadczają muzyki granej na żywo, zaspokajają potrzebę ruchu, kształtują wrażliwość muzyczną, rozwijają emocjonalną i uczuciową sferę osobowości. Podczas zajęć dzieci również wyrabiają koordynację ruchów, równowagę i zręczność oraz kształtują prawidłową postawę. Rytmika to okazja to poznania nowych piosenek, tańców oraz możliwość zaprezentowania swojego „ja”, podczas improwiazacji ruchowych.

 

Logopedia

Zajęcia prowadzone przez specjalistę logopedę. Zajęcia logopedyczne to systematyczna praca nad korygowaniem wad wymowy, wywoływaniem głosek, a także rozwojem słownika dziecka. Zajęcia obejmują ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia wydłużające fazę wydechową. Na zajęciach logopedycznych usprawniany jest aparat artykulacyjny dziecka poprzez różnorodne ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne: język, wargi, policzków, żuchwy, podniebienia miękkiego i twardego, funkcje prawidłowego połykania, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne na samogłoskach oraz rozwijane są funkcje słuchowe, stymulacja rozwoju mowy biernej i czynnej dziecka oraz ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.

 

Pomoc Psychologiczno Pedagogiczna

Jeśli naszym przedszkolakom sprawia trudność opanowanie jakiejś umiejętności, mogą liczyć na wsparcie indywidualne. Oprócz pomocy jakiej udzielają dzieciom ich wychowawczynie, milusińscy uczestniczą też w zajęciach ze specjalistami. Zajęcia te są zabawą w małych grupkach lub indywidualnie, w oddzielnej sali z dużym lustrem i całą masą atrakcyjnych przedmiotów. Każdy kto choć raz był na takich zajęciach z uśmiechem na twarzy pędzi na kolejne. Ćwiczymy na nich wymowę, sprawność manualną, rozumienie pojęć i poleceń, rozwijamy logiczne myślenie, doskonalimy umiejętności matematyczne i poszerzamy wiedzę o świecie. Wszystko to po to, by absolwenci naszego Przedszkola mogli rozpocząć szkołę wyposażeni we wszystkie niezbędne umiejętności i bez dodatkowego stresu.

 

Zajęcia plastyczne "Cuda z origami"

 Origami płaskie z koła – to sztuka składania papieru pochodząca z
Japonii, jest ciekawą metodą, narzędziem wspierającym rozwój dziecka. Origami pobudza
układ nerwowy, integrując w czasie składania papieru pracę obu półkul mózgowych. Dzięki
temu dziecko odbiera wrażenia angażując wszystkie możliwe zmysły. Zajęcia „Cuda z
origami” mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności i
zainteresowania dzieci. Stosowanie na zajęciach sztuki origami, a w szczególności origami
płaskiego z koła pomaga stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji
manualnej, zachęca do tworzenia przez wszystkich dzieci, bez względu na ich indywidualne
uzdolnienia, zapewnia osiągnięcie sukcesu, motywuje do dalszej pracy. Origami wymaga
precyzji składania, koncentracji, wykonanie poszczególnych czynności w ściśle określonej
kolejności, ma to wpływ na naukę logicznego myślenia. Cieszy się ona dużym
zainteresowaniem wśród dzieci, ponieważ sprawia im radość i daje satysfakcję z wykonanej
pracy.

Zajęcia doswiadczalne „Mali odkrywcy"

Głównym zadaniem zajęć dodatkowych „Mali odkrywcy” jest zachęcenie dzieci do odkrywania i zgłębiania tajników najbliższego otoczenia. Podczas zajęć będzie możliwość poznania tajemnic, które kryją w sobie różne przedmioty i substancje. Zajęcia doświadczalne to wspaniała zabawa dla dzieci, podczas której w ciekawy sposób zdobędą wiedzę i przeprowadzą doświadczenia oraz będą czerpać wiele radości z poszukiwań, eksperymentów i obserwacji.

 

Zajęcia plastyczne "Zaczarowany ołówek"

To zajęcia, podczas których rozwijamy i kształtujemy swoje zdolności plastyczne. Poznajemy różne techniki plastyczne oraz doskonalimy pracę narzędziami plastycznymi (pędzlami, farbami, kredkami, nożyczkami… ). Podczas zajęć wykonujemy prace indywidualne oraz grupowe, a dzięki temu kształtujemy umiejętność współpracy między sobą. Są to zajęcia, które mają również za zadanie wywołać uśmiech na twarzach naszych przedszkolaków!

 

Zajęcia plastyczne "Mali artyści"

Są to zajęcia dedykowane dla młodszych dzieci. Podczas zajęć dzieci będą tworzyły rzeczy, wykorzystując przy tym materiały typowo plastyczne, ale nie tylko, a wytwory tych małych rączek będzie można oglądać w murach naszego przedszkola.

 

Zajęcia taneczne "Zumba"

„Zumba” to zajęcia fitnessowo- taneczne przeznaczone zarówno dla chłopców jak i dla dziewczynek na każdym poziomie sprawności. Podczas zajęć dzieci budują świadomość zdrowego stylu życia, uczą się koordynacji, równowagi, ćwiczą proste układy taneczne, rozwijają kreatywność oraz pracują nad dyscypliną. Nasze spotkania dostarczają pozytywnej energii, zmotywują do pracy i porwą do zabawy.

 

Zajęcia taneczne "Tanecznym krokiem"

Zajęcia, które wbrew pozorom są nie tylko świetną zabawą. W parze z tą zabawą idzie cały szereg korzyści dla rozwoju psychoruchowego najmłodszych, a wśród nich: wspieranie rozowju fizycznego, wzmacnianie kompetencji społecznych, rozwój zdolności poznawczych. Myślą przewodnią jest zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki tańca w warunkach przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb. Z pewnością są to zajęcia pełne ekspresji i uwalniania własnego „ja” z jednoczesnym rozwojem koordynacji słuchowo- ruchowej.